Oznamy a výzvy

KONTRAKT č. 969/2007-710 uzatvorený medzi Ministerstvom pôdohospodárstva Slovenskej republiky a Štátnymi lesmi TANAP-u v Tatranskej Lomnici

31.01.2007 01:40

Preambula

V súlade s uznesením vlády SR č. 1370 z 18. decembra 2002 sa uzatvára kontrakt medzi ústredným orgánom štátnej správy – Ministerstvom pôdohospodárstva SR (ďalej MP SR) a jej priamo riadenou príspevkovou organizáciou – Štátnymi lesmi Tatranského národného parku (ďalej len ŠL TANAP-u). Kontrakt nie je zmluvou v zmysle právneho úkonu, ale plánovacím aktom upravujúcim obsahové, finančné a organizačné vzťahy medzi MP SR a ŠL TANAP-u.

Článok I. ÚČASTNÍCI KONTRAKTU

Objednávateľ: Ministerstvo pôdohospodárstva SR
Sídlo: Dobrovičova 12, 812 66 Bratislava
Štatutárny zástupca: Ing. Miroslav J U R E Ň A – minister
Bankové spojenie: Štátna pokladnica
Číslo účtu: 7000081105/8180
IČO: 156621

a

Vykonávateľ: Štátne lesy Tatranského národného parku
Sídlo: 059 60 Tatranská Lomnica
Štatutárny zástupca: Ing. Peter L Í Š K A, riaditeľ ŠL TANAP-u
Bankové spojenie: Štátna pokladnica
Číslo účtu: 7000086192/8180
IČO: 31966977

Článok II. TRVANIE KONTRAKTU

Kontrakt sa uzatvára na obdobie od 1. januára 2007 do 31. decembra 2007.

Článok III. PREDMET KONTRAKTU

  1. Predmet činnosti vykonávateľa vychádza z jeho zriaďovacej listiny č. 3610/187/1994-100 a doplnkov č. 3255/1996 – 100 a č. 4027/2006-250
  2. Účastníci kontraktu sa dohodli na realizácii jednotlivých úloh a činností a ich finančného krytia, ktoré vyplývajú z platnej legislatívy a koncepčných zámerov odstraňovania následkov vetrovej smršte z 19. 11. 2004 a revitalizácie porastov postihnutých kalamitou v Tatranskom národnom parku a starostlivosti o lesné ekosystémy a krajinu a úlohy vyplývajúce z lesného hospodárskeho plánu v Pieninskom národnom parku.
  3. Neoddeliteľnou súčasťou kontraktu je rozpis úloh podľa činnosti a kalkulácie nákladov na tieto práce, ktoré tvoria prílohu č. 1.

Článok IV. PLATOBNÉ PODMIENKY

  1. Objem finančných prostriedkov určených na splnenie úloh ŠL TANAP-u sa stanovuje na základe rozpisu ukazovateľov rozpočtu objednávateľa na rok 2007.
  2. Celková hodnota prác je stanovená vo výške 50.340 tis. Sk – úplné vlastné náklady.
  3. Vzhľadom na veľkú rôznorodosť charakteru činností výkony v činnostiach, kde nie je možné určiť merateľné kvantitatívne parametre sa kalkulácia vykonanej práce určuje vo finančnom vyjadrení (tis. Sk). Pritom pre r. 2007 sa vychádza z nákladov tvoriacich priame a režijné náklady jednotlivých činností. Režijné náklady tvoria 35 % úplných vlastných nákladov.
  4. Dohodnutá výška príspevku zo ŠR môže byť v priebehu roka upravená v nadväznosti na zmeny v rozpise ukazovateľov rozpočtu objednávateľa na rok 2007.
  5. V prípade, ak zníženie sumy uvedenej v čl. IV ods. 2 bude predstavovať menej ako 5% dohodnutej ceny prác na dobu trvania kontraktu, vykonávateľ bude riešiť úlohy bez zmeny plánu. Ak bude zníženie uvedenej sumy vyššie ako 5 %, účastnícke strany vypracujú dodatok ku kontraktu, pozmeňujúci rozsah predmetu činnosti stanovený v čl. III. kontraktu.
  6. V prípade potreby je možné náklady v rámci jednotlivých kapitol presunúť medzi jednotlivými výkonmi v rozsahu 10 % bez súhlasu zriaďovateľa, nad 10 % so súhlasom zriaďovateľa.
  7. Objednávateľ sa zaväzuje poskytnúť vykonávateľovi príspevok mesačne vo výške 1/12 celkového objemu finančných prostriedkov dohodnutých v kontrakte.

Článok V. SPÔSOB A TERMÍN VYHODNOTENIA PLNENIA KONTRAKTU

  1. Kontrolu plnenia kontraktu organizuje a riadi objednávateľ
  2. Zhotoviteľ je povinný pre účely kontroly poskytovať informácie a podklady. O výsledku kontroly sa vyhotoví zápis, ktorý tvorí súčasť dokumentácie súvisiacej s vyhodnotením kontraktu.
  3. Vyhodnotenie plnenia kontraktu sa uskutoční po uplynutí doby trvania kontraktu najneskôr do 28. februára 2008 za účasti vykonávateľa a zástupcov objednávateľa. Dokumentáciu potrebnú k vyhodnoteniu kontraktu tvoria protokoly o vykonaných činnostiach a zápis z kontrolného dňa.

Článok VI. PRÁVA A POVINNOSTI ZMLUVNÝCH STRÁN

  1. Objednávateľ sa zaväzuje:
    a) zabezpečiť financovanie účelových činností v celoročnom rozsahu podľa čl. III. a čl. IV. kontraktu
    b) poskytnúť vykonávateľovi potrebné podklady a konzultácie k vykonávaniu činnosti podľa čl. III. kontraktu
    c) v dostatočnom predstihu informovať o zmenách v zadaní úloh
    d) pri zverejňovaní výsledkov riešenia a činností stanovených týmto kontraktom dodržiavať autorské práva v zmysle autorského zákona.
  2. Objednávateľ má právo:
    a) vykonať priebežnú kontrolu plnenia úloh dohodnutých týmto kontraktom
    b) upraviť špecifikáciu prác na základe výsledkov kontroly plnenia účelových činností prípadne zastaviť práce na činnostiach s tým, že ku dňu zastavenia uhradí skutočne vynaložené náklady.
  3. Vykonávateľ sa zaväzuje:
    a) zabezpečovať plnenie účelových činností v požadovanej kvalite a v stanovených termínoch
    b) včas informovať objednávateľa o problémoch, ktoré sa vyskytli pri plnení účelových činností
    c) zachovať mlčanlivosť o všetkých skutočnostiach najmä o informáciách, ktoré vzniknú ako nové a neuverejňovať ich bez súhlasu objednávateľa.

Článok VII. ZVEREJNENIE KONTRAKTU A VEREJNÝ ODPOČET

  1. Tento kontrakt zverejnia obidve zúčastnené strany na svojich internetových stránkach do 31. 1. 2007.
  2. Verejný odpočet plnenia úloh kontraktu a zverejnenie výročnej správy sa uskutoční podľa pokynov objednávateľa.

Článok VIII. ZÁVEREČNÉ USTANOVENIA

  1. Kontrakt sa vyhotoví písomne v štyroch vyhotoveniach, z ktorých každá zmluvná strana obdrží dve vyhotovenia.
  2. Kontrakt možno zrušiť len dohodou obidvoch zmluvných strán. Zmeny a doplnky v priebehu trvania kontraktu je možné vykonať na základe dohody oboch strán formou písomných dodatkov podpísaných obidvoma účastníkmi kontraktu.

Dátum:

Dátum:

Za objednávateľa:Ing. Miroslav Jureňa, minister pôdohospodárstva SR

Za vykonávateľa:Ing. Peter Líška, riaditeľ ŠL TANAP-u

Príloha 1

Rozpis predmetu činnosti ŠL TANAP-u v T. Lomnici na rok 2007

Všeobecná chrakteristika účelových činností

V súlade so zriaďovacou listinou ŠL TANAPu účelové činnosti organizácie sú zamerané na zachovanie kontinuity starostlivosti o národný park v zmysle schválených koncepčných materiálov (Program starostlivosti o TANAP, LHP a pod.) a s využitím získaných poznatkov doterajšieho vývoja. Ďalej sú to úlohy starostlivosti o zverený genofond rastlín a živočíchov s cieľom zachovania biodiverzity, súčasťou je monitoring stavu najmä lesných ekosystémov a výskum pokalamitného vývoja, úlohy zamerané na zabezpečenie kultúrneho využívania tohto územia návštevníkmi, ich výchovy, zvyšovanie bezpečnosti návštevníkov, ako aj úlohy pri ochrane majetku vo vlastníctve štátu. V roku 2007 je naďalej venovaná výrazná pozornosť prácam pri nápravách poškodení kalamitou z 19. novembra 2004 a dôraz na koordináciu výskumných aktivít ako aj podiel priamej výskumnej práce na založených výskumných plochách.

Prevažná časť prác je vykonávaná na pozemkoch vo vlastníctve štátu a na prenajatých pozemkoch na území TANAP-u a PIENAP-u.

Užívateľom týchto činností popri zachovaní prírodného prostredia národných parkov v primeranom stave sú predovšetkým návštevníci parku nielen pri jeho spoznávaní, ale aj pri liečbe, rekreácii, športe, ďalej sú to príslušné obecné zriadenia, štátna správa, výskumné ústavy, liečebné a kúpeľné zariadenia, športové zariadenia a zariadenia cestovného ruchu. Podrobný rozpis jednotlivých činností a nákladov podľa jednotlivých činností je špecifikovaný vo vykonávacích projektoch jednotlivých ochranných obvodov a stredísk ŠL TANAPu.

Pestrosť a rôznorodosť činností zabezpečených ŠL TANAPu je špecifikovaná v nasledovných blokoch:


1. Práce celospoločenského významu

Činnosti sú zamerané na zachovanie prijateľného stavu v oblasti starostlivosti o jednotlivé zložky prírodného prostredia v zmysle platných zákonných noriem ako aj zníženie kolízneho využívania národného parku návštevníkmi. V roku 2007 je naďalej prioritou náprava poškodení kalamitou z 19.11.2004, avšak so zvyšovaním ostatných prác v záujme udržania kontinuity činností a tým preventívne vylúčenie zvýšených nákladov v budúcnosti. Jedná sa o práce spojené s ochranou vodného režimu a správy drobných vodných tokov, starostlivosť o zver, starostlivosť o zachovanie charakteru krajiny, údržbu turistických chodníkov, informačnej siete pre návštevníkov, výchovné pôsobenie na návštevníkov, doplnkové služby návštevníkom formou odpočinkových miest, ochrana prírodného prostredia, predovšetkým pre zamedzenie škôd na prírodnom prostredí spôsobovanom návštevníkmi. Zvýšenie potreby prác po kalamite je najmä pri údržbe turistických značkovaných chodníkov, estetizácii prírodného prostredia rozsiahlejším likvidovaním zbytkov po kalamite z intravilánov a okolia chodníkov, čistenie drobných vodných tokov, zmena systému zimnej starostlivosti o živočíšstvo, úpravy okolia športových zariadení (bežecké trate, zjazdovky). Zvýšená potreba sa dotýka ešte aj v roku 2007 najmä šiestich ochranných obvodov ŠL TANAP-u najviac postihnutých kalamitou - Podbanské, Štrbské Pleso, Vyšné Hágy, Dolný Smokovec, Tatranská Lomnica a Kežmarské Žľaby. Práce budú realizované ochrannými obvodmi ŠL TANAPu, Strediskom terénnych služieb, Výskumnou stanicou a Múzeom ŠL TANAPu, v spolupráci s niektorými mimovládnymi organizáciami.


1.1. Údržba komunikácií v NP (turisticky značený chodník)


- prerezávanie, opravy, preznačkovanie po kalamite najmä na vyššie uvedených 6 ochranných obvodoch
- bežná údržba a stredné opravy na turistických chodníkoch č. prostriedku od 06210 až po 27110
- dláždenie a väčšie opravy po lavínach a prietržiach mračien
- oprava rekonštrukcie drevených mostov a lavíc na TZCH.
- väčšie opravy, predovšetkým v oblastiach po spracovaní kalamity v rokoch 2004-2006
- prerezávanie chodníkov (najmä v kosodrevine)
- obnova značkovania a orientačných tabúľ
- zhadzovanie snehu z premostení, odstraňovanie náľadia pri vodných tokoch
- zimné značenie

Celkový rozsah nákladov je 12 731 tis. Sk, z toho zo štátneho rozpočtu 9 000 tis. Sk.


1.2. Ochrana a starostlivosť o krajinu Tatier

- čistenie po kalamite, odstraňovanie pňov v zastavanom území na 6 o.o.
- čistenie priestorov po návštevníkoch na všetkých TZCH v užívaní ŠL TANAPu a priestory - Skalnaté Pleso, Hrebienok, Vodopády Studeného potoka, Popradské Pleso so Symbolickým cintorínom, Ťatliakova chata, Oravice, Prielom Dunajca
- čistenie priestorov po prevádzke ŠL TANAPu po spracovaní kalamity v okolí TZCH
- ochranná služba v najzaťaženejších lokalitách
- starostlivosť o zeleň, výsadby, mulčovanie plôch, štiepkovanie odpadu, výruby
- budovanie a údržba pútačov
- výsadba zelene - podpora estetiky krajiny Celkový rozsah nákladov je 6 500 tis.Sk, z toho zo štátneho rozpočtu 4 340 tis.Sk.


1.3. Starostlivosť o vodné toky a plesá

- ochrana majetku pred povodňami
- pokračovanie v čistení potokov po kalamite na jednotlivých o.o
. - čistenie potokov a plies po návštevníkoch a po spracovaní dreva
- opravy a rekonštrukcie protipovodňových zariadení
- opravy a rekonštrukcie drevených kaskád

Celkový rozsah nákladov je 5 000 tis.Sk, z toho zo štátneho rozpočtu 4 000 tis.Sk.


1.4. Starostlivosť o živočíšstvo

- prestavba systému zimnej starostlivosti o živočíšstvo na 6 o.o.
- starostlivosť o VPR - rezervácia pre zver - karpatského typu - Javorina
- starostlivosť o VPR TANAP, Pieniny a PR Roháče (vytvorené z dôvodov ochrany prírody)
- starostlivosť o kamzíka
- udržiavanie a prevádzka upraveného systému zimnej starostlivosti o živočíšstvo, najmä na 6 o.o. po kalamite
- krmivo na Stredisku genofondu rýb – 100q, prevádzková činnosť – 2 R pracovníci
- zarybňovanie vodných tokov na území TANAP-u v správe ŠL TANAP-u

Celkový rozsah nákladov je 9 000 tis.Sk, z toho zo štátneho rozpočtu 5 000 tis.Sk.


1.5. Starostlivosť o šport, turistiku a táboriská

- prevádzka vysokohorského táboriska v Bielovodskej doline o.o. Tatranská. Javorina
- prevádzka Autokempingu v Červenom Kláštore - o.o. Č. Kláštor
- uvoľňovanie športových zariadení od vývratov
- ochrana vegetácie pred lyžiarmi
- obnova a údržba zariadení slúžiacich návštevníkom, najmä v Západných Tatrách
- spočítanie návštevnosti

Celkový rozsah nákladov je 6 500 tis.Sk,z toho zo štátneho rozpočtu 3 000 tis.Sk.

Zodpovední za vykonávateľa : Ing. Marián Šturcel, Ing. Peter Spitzkopf ml.

Celkový objem finančných prostriedkov na krytie uvedených činností predstavuje sumu 39 731 tis. Sk, z toho zo štátneho rozpočtu bude uhradená suma 25 340 tis. Sk.


2. Výskum a monitoring stavu lesa a prírody, Múzeum a knižnica TANAP-u, Expozícia tatranskej prírody

Hlavným poslaním činností je kontinuálne pokračovanie vo vyše 50 ročnej práci v priamej vedecko – výskumnej aktivite ako aj v koordinácií externých výskumných aktivít. V roku 2007 je zvýšený dôraz na vlastný výskum a koordináciu externých pracovísk najmä v pokalamitnom výskume na zriadených výskumných plochách. Významný podiel prác je venovaný spolupráci s poľskými odbornými organizáciami pri tvorbe Atlasu Tatier.Neoddeliteľnou oblasťou je dokumentačná, zbierkotvorná a prezentačná funkcia Múzea TANAPu a Expozície tatranskej prírody. Po kalamite z 19.11.2004 je zvýšený dôraz na operatívnu pomoc pri obnove funkčných lesných ekosystémov.


2.1. Výskum a monitoring stavu lesa a prírody

- výskum a monitoring dôsledkov globálnych zmien na lesy TANAPu
- výskum a monitoring dôsledkov veternej kalamity na celé prírodné prostredie TANAPu
- výskum ohrozených vysokohorských druhov fauny a flóry

Celkový rozsah nákladov je 9 500 tis. Sk, z toho zo štátneho rozpočtu 9 500 tis. Sk.


2.2. Múzeum, Expozícia tatranskej prírody, knižnica

- starostlivosť o zbierky Múzea a zbierkotvorná činnosť
- prevádzka vedeckej knižnice
- činnosť Expozície tatranskej prírody

Celkový rozsah nákladov je 1 500 tis. Sk, z toho zo štátneho rozpočtu 1 000 tis. Sk.

Zodpovední za vykonávateľa: Ing. Marián Šturcel a Ing. Peter Fleischer, PhD.

Celkový objem finančných prostriedkov na krytie uvedených činností predstavuje sumu 11 000 tis. Sk, z toho zo ŠR 10 500 tis. Sk.


3. Edičná činnosť

Jej podstatou je vydávanie prevažne vlastných materiálov, v malej miere nákup obsahovo vhodných predmetov od iných subjektov. Tvorí ju súbor tlačovín a audiovizuálnych predmetov, prípadne vhodne volených suvenírov. Výraznými zámermi je vydávanie dvojmesačníka Tatry (43. ročník s pestrým obsahom) a vydávane Štúdií o TANAP-e (pokračovanie predošlého Zborníka prác o TANAP-e, vydávaného od r. 1958).

Na základe dobrej spolupráce z rokov 2001-2003 sa počíta s pokračovaním spolupráce s tvorcami relácie Lesu zdar a Halali. Vzhľadom na poslanie a umožnenie dostupnosti materiálov pre cieľové skupiny príjmy nemôžu pokryť náklady. Preto aj tu je výrazný podiel podpory zo štátneho rozpočtu. Zvýšený dôraz je kladený na lesnú pedagogiku a služby Ekotouru.


3.1. Vydávanie časopisu Tatry


3.2. Vydanie Štúdií o TANAP-e (2 čísla)


3.3. Spolupráca s filmom a televíziou
- pokračovanie v relácii Halali - dôraz na témy - les, obnova, živočíšstvo, práca s verejnosťou, výskum a monitoring
- práce na novom filme o Tatrách s STV


3.4. Výchovno - informačné materiály - kniha o žívočíšstve
- informačné skladačky o poslaní a činnostiach ŠL TANAPu
- kalendár na r. 2008
- monotematické letáky k jednonotlivým témam
- brožúra o kamzíkovi - spolupráca s TPN Zakopané
- sprievodca po Symbolickom cintoríne
- publikácia o lese a ŠL TANAPu
- iné aktuálne výchovné a informačné materiály (samolepky, letáky, odznačiky)


3.5. Materiály súvisiace s prezentáciou organizácie na výstavách a drobné doplňujúce materiály pre prevádzku informačných centier

Zodpovední za vykonávateľa: Ing. Marián Šturcel, Ing. Peter Spitzkopf ml.

Celkový objem finančných prostriedkov na krytie uvedených činností predstavuje sumu 4 000 tis. Sk, z toho zo štátneho rozpočtu 2 500 tis. Sk.


4. Ekologická výchova

Rozhodujúcimi okruhmi je prehlbovanie lesnej pedagogiky (vrátane lesných náučných chodníkov), prevádzka a údržby informačných centier ŠL TANAP-u a Múzea TANAP-u, pokračovanie spolupráce so školami a výstavnícka činnosť. Využívanie témy kalamita v ekovýchove je centrom pozornosti aj v tomto roku.


4.1. Náučné chodníky a lokality - Skalnaté Pleso - Hrebienik, Brestová, Bielovodská dolina, Smokovce


4.2. Výstavy
- Slovakiatour Bratislava
- Poľovnícke dni v Leviciach
- Lignumexpo - Les Nitra
- Fotosúťaž časopisu Tatry, Medveď v Tatrách, Pernaté dravce
- iné príležitostné tématické výstavky


4.3. Opravy a úpravy
- úpravy v infocentre v Tatranskej Lomnici a Štrbskom Plese
- úpravy v Múzeu TANAP-u v Tatranskej Lomnici (geológia, výskum, ekosystém lesa)


4.4. Lesná pedagogika
- odborné exkurzie pre pracovníkov organizácie
- praktické podujatia so školami
- sprievodcovské služby Ekotouru


4.5. Prevádzka Múzea, ETP a infocentier
- mzdy zamestnancov (pokladníčky, robotníci)
- úpravy pracovných a technických podmienok v IC T. Lomnica, Zverovka, Š.Pleso, Č. Kláštor


4.6. Doplňujúce operatívne nákupy materiálov a služieb

Zodpovední za vykonávateľa: Ing. Marián Šturcel, Ing Peter Spitzkopf ml.

Celkový objem finančných prostriedkov na krytie uvedených činností predstavuje sumu 3 000 tis .Sk, z toho zo štátneho rozpočtu 2 000 tis. Sk.


5. Starostlivosť o lesné ekosystémy NP

5.1. Zabezpečenie starostlivosti o zverené lesné ekosystémy s cieľom ekologickej stability, biologickej diverzity na základe výsledkov vlastného výskumu, prieskumu, monitoringu zdravotného stavu, vykonanie nutných rekonštrukčných a výchovných zásahov v súlade s platným LHP, včasné spracovanie kalamít, zabezpečenie úloh genofondu, stabilizácie hornej hranice lesa a pásma kosodreviny v zmysle zákona o lesoch

Celkový objem finančných prostriedkov na krytie uvedených činností predstavuje sumu 122 000 tis .Sk, z toho zo štátneho rozpočtu 0 tis. Sk.


5.2. Dopracovanie projektu revitalizácie územia postihnutého kalamitou z 19.11.2004

Celkový objem finančných prostriedkov na krytie uvedených činností predstavuje sumu 2 000 tis .Sk, z toho zo štátneho rozpočtu 2 000 tis. Sk.


5.3. Zabezpečenie vykonávacích projektov boja s podkôrnym hmyzom na r. 2007, vyhodnotenie monitoring a kontrolná činnost vývoja podkôrneho hmyzu

Celkový objem finančných prostriedkov na krytie uvedených činností predstavuje sumu 4 000 tis .Sk, z toho zo štátneho rozpočtu 4 000 tis. Sk.


5.4. Výpočet environmentálnych škod z titulu obmezení v zmysle rozhodnutí orgánov štátnej správy životného prostredia

Celkový objem finančných prostriedkov na krytie uvedených činností predstavuje sumu 4 000 tis .Sk, z toho zo štátneho rozpočtu 4 000 tis. Sk.

Zodpovední za vykonávateľa: Ing. Pavol Fabián, Ing. Miroslav Jurčo

Celkový objem finančných prostriedkov na krytie všetkých vyššie uvedených činností predstavuje sumu 132 000 tis .Sk, z toho zo štátneho rozpočtu 10 000 tis. Sk.